
1 op 1 Traject
Traject Trauma Release Breathwork®
Het traject bestaat uit 5 sessies van ieder 2 uur. De sessies worden in onderlinge afstemming ingepland, met een regelmaat van ongeveer eens per 2 tot 4 weken.
Vaste onderdelen van de sessies zijn:
• Voorgesprek en psycho-educatie
• Ademhalingsoefeningen gericht op regulatie, ontspanning en/of het stimuleren van energiestroom
• Een complete verbonden ademsessie Trauma Release Breathwork® (inclusief activatie, nagesprek en integratie)
• In overleg: Dearmouring (drukpunten), eventueel gecombineerd met de ademsessie
• Tussentijds contact via WhatsApp of telefonisch voor nazorg, oefeningen, vragen of het delen van ervaringen. Je hoeft het niet alleen te doen. Wij doorlopen samen dit traject. Zowel tijdens een sessie, maar ook daar tussendoor ben ik op gepaste en afgestemde wijze aanwezig.
• Vrij toegang tot extra oefeningen op de website
Tijdens de sessies werken we met thema’s die op dat moment in jouw leven spelen. Dat waar je tegen aan loopt of je verlangen is hierin leidend. Je hoeft niets vooraf perfect te formuleren.
Wat is Trauma Release Breathwork®
Trauma Release Breathwork® is een krachtige ademhalingsmethode die helpt om opgeslagen spanning, stress en onverwerkte emoties los te laten. Via een verbonden ademhaling activeer je het natuurlijke vermogen van het lichaam om te ontladen, reguleren en herstellen.
Trauma zit niet alleen in het verhaal of de herinnering, maar vooral in het lichaam en het zenuwstelsel. Wanneer we overweldigende ervaringen meemaken (groot of klein) of er zit een gemis in onze vroege ontwikkeling, waar wel een basisbehoefte lag, dan kan het lichaam tot op heden in een staat van overleving en aanpassing blijven hangen. Spanning, emoties en beschermingsmechanismen worden als het ware opgeslagen, vaak zonder dat we ons daar bewust van zijn.
Trauma Release Breathwork® helpt om die opgeslagen spanning op een veilige en geleidelijke manier weer in beweging te brengen. Via een verbonden ademhaling wordt het zenuwstelsel geactiveerd en krijgt het lichaam de mogelijkheid om te ontladen wat ooit onderdrukt, vastgezet of niet volledig verwerkt kon worden.
Tijdens een sessie kunnen emoties, lichamelijke sensaties, herinneringen of inzichten naar boven komen. Dit gebeurt niet doordat je iets forceert met je hoofd, maar doordat het lichaam zelf aangeeft wat gezien of gevoeld wil worden. De adem werkt hierbij als brug tussen lichaam, gevoel en bewustzijn.
Een sessie is voor iedereen anders. Je hoeft niets te “kunnen” of ervaring te hebben. Soms is een sessie intens en emotioneel met grote releases en soms juist zacht, stil en ontspannend. Alles wat zich aandient, mag er zijn. De adem laat vaak precies zien wat op dat moment klaar is om gevoeld, verwerkt of losgelaten te worden. Het is geen quick fix, maar een uitnodiging om op een diepere laag stap voor stap contact te maken met jezelf.
Losse sessies zijn mogelijk, maar bij voorkeur werk ik met een traject van minimaal 5 sessies. Op deze manier hebben we echt de tijd en ruimte om samen diverse thema’s te verkennen, veiligheid en regulatie op te bouwen, laag voor laag dieper te duiken en geef je jezelf echt tijd en ruimte om alles toe te laten en te integreren in het dagelijks leven.